Announcement

Collapse
No announcement yet.

MÅ man ha kabinett til disse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MÅ man ha kabinett til disse?

    Må man ha kabinett til 6X9? Og eventuelt har dette å si for lyden?

  • #2
    du vil få mye bedre bass og vil kunnespille en god del høyere ved ogha disse i et kabinett,men det er ikke et must!!!!

    Comment


    • #3
      Ok, så man vil får bedre effekt ved å ha dem i kabinett da altså. Da lærte jeg noe nytt Så når jeg skal bygge ny hattehylle og lager hull til disse så kan jeg like greit lage noen bokser så jeg kan ha på undersiden?

      Comment


      • #4
        Men skal de spille til sitt fulle potensiale så bør kassene være på minst 10-15 liter hver. Veldig mange 6x9 er laget for å spille open air. Men en god grunn for å sette disse i kasse er om du skal ha basskasse baki. Da slipper du at bassentrykket dytter på elementene i hattehylla
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Kult Så finnes det noen standard mål for hvordan disse skal lages? Er ikke så god å regne om liter til hvor lange sidene i kabinettboksen skal være OG en ting til: Jeg tenkte jeg skulle bygge en kasse selv, en lukket. Basselementet skal ligge inntil seteryggen med bassmembranen? (fremsiden av bassen) pekene mot bagasjeluken. Det jeg da lurte på var hade det gått an å bytte ut sideveggene med plexiglass eller noe?

          Comment


          • #6
            hva slags bil har du? må nesten vite det for å kunne anbefale kasse
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

            Comment


            • #7
              En mitsubishi galant gli 90-modell Det er en koupè på en måte. bagasjerom er ikke avskilt fra resten av bilen, eller rettere sagt at om man tar vekk hattehylla så er bagasjerommet åpen til resten av bilen. Ehh... håper noen skjønner noe av dette

              Comment

              Working...
              X